Ne viselkedjünk szivacsbábként

2017. január 26. 11:26

Kató András
Gault&Millau

A bordivatok nagyrészben a marketingen és a PR-munkán múlnak. Manapság már fontosabb lehet az, hogy pl. a közösségi média ügyes használatával sikert érjen el egy divatkreátor, mint hogy a sztori amit nyom, alapvetően érdekes-e.

Mi lesz a következő nagydobás?

A bordivatok nagyrészben a marketingen és a PR munkán múlnak. Manapság már fontosabb lehet az, hogy pl. a közösségi média ügyes használatával sikert érjen el egy divatkreátor, mint hogy a sztori amit nyom, alapvetően érdekes-e. Lehetséges divatot teremteni szimplán azzal, hogy eredményesen ismételgetnek véleményeket, ami egy idő után űgy tűnhet az olvasónak, mint univerzális igazság.

Sokszor inkább a figyelemfelkeltő főcímet keresik, nem is a sztorit. Számomra a valódi világban érdekesebb a természet történéseinek megfigyelése, a bortermelők gondolatainak meghallgatása vagy a pincében végbemenő változások, mint az ún. véleményformálók »megmondásán« és/vagy kérdéses megbízhatóságú kutatásokon alapuló találgatása annak, vajon mi lesz a népszerű. Természetes és jó folyamat lenne, hogy mi magunk fedezzük fel a dolgokat, hasznos értelemben váljunk fogyasztóvá és nem szivacsbábként viselkedjünk.

Mit tart az utóbbi évek legbosszantóbb fejleményének a borvilágban?

Nem tudok legbosszantóbb dolgot mondani a borvilágban. Nem szoktak bosszantani a borvilág eseményei, pozitív érdeklődéssel figyelem őket inkább.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: http://bor.mandiner.hu/trackback/28065