ÉLŐ!

Élőben a borjog és bormarketing konferenciáról

2017. március 2. 09:40

Hát itt vagyunk! Ötödik alkalommal rendezi meg Rókusfalvy Pál és Prónay Bence a Borjog és bormarketing konferenciát. A magyar borászat színe-java a Boscolo-hotelben beszéli át az idei teendőket, a Mandiner.bor pedig percről percre közvetíti mindezt. Tartsanak velünk!

A Mandiner.bor régi motoros már a Borjog és bormarketing konferencia közvetítésében: ezt tettük ugyanis 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban is. A szervezőknek tehát az ötödik, nekünk csak a negyedik. A konferencia idei programját itt találhatják egyébként.

összesen: 52 db | 20 db/oldal

első vissza 1 2 3 következő utolsó
Megyek, mert már Etyek
2017. március 2. 17:42

Rókusfalvy Pál a legvégén rákontrázott a borzalmas szóviccünkre, de előtte Tábor István még kihasználta az alkalmat, hogy üzenjen egyet az állami bormarketingeseknek: vegyenek fel egy Nike-cipőt és just do it. Köszönjük, hogy velünk tartottak, vegyék úgy, hogy véget ért a közvetítésünk.

Bukovics Martin

A legolcsóbb bor
2017. március 2. 17:33

Demeter Zoltán tokaji borász felszólalásában megemlítette, hogy nemrég Bécsben az éttermekben szándékosan a legolcsóbb borokat rendelte ki. És mindenhol jó bort kapott, tette hozzá. Ha Magyarországon egy átlagos vendéglőben valaki a legolcsóbb bort kéri ki, utána rögtön át fog térni a sörre vagy más italokra, mondta Demeter Zoltán. 

Bukovics Martin

Identitás, pénztárca, sztori
2017. március 2. 17:23

Habár a bormarketing-kerekasztal kicsit egy lakossági fórummá alakult át, eleinte még feszegették, hogy mik a sajátosságai és lehetőségei a bormarketingnek. Kling József úgy fogalmazott, a nemzeti identitásnak nem képezi szervesen a részét a bor. Ha megkérdeznénk az utcán most az embereket, eltérne a kép a Tábor István-féle Nagy Bor Teszt felmérésétől, vagyis nem 90 százalékos lenne a hazai borfogyasztás aránya. 


Tábor István válaszként azt emelte ki, hogy a magyaroknak egyszerűen a pénztárcája nem engedi, hogy minőségi borokat fogyasszanak. Csetényi Csaba bevallotta: ő egyszerű stratégiák szerint szokott működni. A belföldi piac egy zéró összegű játék, a borpiaci szereplők egymást falják fel. A külföldi piac ezzel szemben lehetőséget mutat. Kétféleképpen lehet eladni a borokat. Magyarországnak nincsenek akkora területei, hogy árral tudjon versenyezni, ezért marad a történet. (Az értékesítés egyébként szerinte megelőzi a marketinget, nos, ezt azért lehet vitatni.) Történetet kell eladni külföldre, a borvidékeink, kultúrtájaink pedig megfelelő történetet biztosítanak. Ezért kell összekapcsolni a turizmust és a bort, ide kell csábítani a külföldieket.

Szászi Áron

Heimann: Ha a szakma nem fog össze, a politika el fogja söpörni
2017. március 2. 17:09

Heimann Zoltán szekszárdi borosgazda a közönségből állt fel, hogy közzétegye a véleményét. Kiemelte, hogy az osztrák export sikere számunkra lépéskényszer, a külső verseny fokozódása. „Ha a szakma nem fog össze, a politika el fogja söpörni.” Nem akarta minősíteni a mostani törekvéseket, de úgy fogalmazott, hogy a politikailag irányított változások erősen ciklikusak. Ismét rátérve az osztrák témára, azt mondta, Josef Glatt előadásában szerinte nem volt sok kreatív ötlet. Lehet, hogy nem akarták az orrunkra kötni, de úgy néz ki, hogy harminc éve kijelöltek maguknak egy utat, ami működik, nekünk is fejleszegve, tudatosan haladni kell előre - mondta a borász. „Ha nem adjuk el a saját borunkat, akkor megisszuk. Ez a stratégia mondjuk működik” - zárta felszólalását Heimann. 

Szászi Áron

Ma is nagyot ment a Vinoport-Borászportál crew
2017. március 2. 17:06

A Tábor-birodalom egyik újságírója Kling József borszakújságírónak szögezte a kérdést, hogy ha ennyit beszél bormarketingről, miért nem kezdi el végre csinálni. A kérdést nem csupán annak címzettje, de Rókusfalvy Pál moderátor sem értette. 


Bukovics Martin

16.58-kor mondták ki először a rozé szót
2017. március 2. 16:59

Öt előtt pár perccel Bock József villányi borász is felszólalt, felhozva, hogy hogy van az, hogy Tokaj szép és jó, szentestekor ő is bont egy aszút, de eddig senki nem hozta fel a rozékat mint a magyar egyik lehetőségét, miközben piacról és külföldi exportról beszélünk egész nap.

Bukovics Martin

Fiáth trollkodik
2017. március 2. 16:35

Fogta magát, és felült ő is a kerekasztal-beszélgetésbe Rókusfalvy Pál helyére az első adandó alkalommal. A TV2-s Tóth Tamás Antal akarta ugyanis megtudni, hogy vajon tényleg a bor országa vagyunk-e a közönség szerint. Ekkor sétált be a képbe Fiáth, hogy közölje: igen. Mind a szakmai, mind a széles közönség szerint. A megszeppent napközis fejet vágó Tóth erre viszakérdezett: de akkor miért az alsópolcos szegmens fogy? Mire Fiáth válaszolt: ez mindenhol így van, a franciáknál a baginbox, a dobozos bor pörög a legjobban. Ezt követően lesétált a színpadról, taps kíséretében.

Bukovics Martin

Ez a sógorok titka
2017. március 2. 16:30

Még ebédszünetben kaptuk el az osztrák előadót, Josef Glattot, hogy kicsit többet tudjunk meg az osztrák bormarketingről, mint amit az imázselőadása mutatott. Angolul és németül felváltva társalogva osztotta meg a tapasztalatait az osztrák úr, fél szemmel már a bélszínek felé kacsintgatva. Kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy Ausztriának is voltak nehézségei a bormarketing felépítésének, amit 1985-ben a nulláról kellett felépíteniük. Meg kellett győzni a termelőket, hogy nem a szőlőfajta, hanem a termőterület a legfontosabb karakterisztika, amire fel kell építeni a bormárkákat. (Ez a Unique Selling Proposition, a USP, ahogy az ángélus marketinges mondaná.) 


Glatt a Mandinernek elmesélte: először a Weinviertel látott neki a DAC-rendszerű közös márkaépítésnek. Ez volt az a régió, amelyik korábban az országban a legalacsonyabb árakon tudta csak értékesíteni a borokat. Amikor a többi tartományban látták, hogy a Weinviertelből származó borok ára nőni kezdett, máshol is nekiláttak a közös bormarketingnek – mondta Glatt.


Magyarországon elég nehézkes meggyőzni a borászokat a közös márkázás előnyeiről. Glatt a Mandinernek elmesélte: Ausztriában a politika kezdeményezte a szakmai párbeszédet és régiós szinten jutott az ágazat közös nevezőre. „Maguknál hogy építik a bormarketinget?” – kérdezi tőlünk Glatt. „Hát foglalkozik vele pár állami hivatal” – válaszolunk. „Állami hivatal? Az úgy nem fog menni” – nevet fel az osztrák szakember, aki az osztrákokat jól koppintó csehek tevékenységét ajánlja a hazai szakemberek figyelmébe.

Szászi Áron

Felállt az Aranycsapat
2017. március 2. 16:19

A Borjog és bormarketing konferencia színpadra rakta a magyar borvilág legjobb boybandjét, a bormarketing dreamteamjét: a volt MTVA-s, most TV2-s Tóth Tamás Antalt, a Rogán-szomszéd kommunikációs guru, VinCE-szervező Csetényi Csabát, a borvilág kedvencének számító Tábor Istvánt és a turisztikai ügynökséges Török Andrást. Az álomcsapat a Gustót főszerkesztő Kling Józseffel, a HNT-főtitkár Brazsil Dáviddal és a konferencia második nőjeként feltűnő Herczeg Ágnessel egészült ki, aki rögtön közölte, hogy szerinte sokkal több nőnek kellene helyet kapnia ezen a konferencián is.

Bukovics Martin

Glifozátozás
2017. március 2. 16:07

Wille-Baumkauff Márta éppen a NÉBIH által nemrég szakértői módon megtámogatott glifozátról beszél, az itthon is legnagyobb mértékben használt gyomirtóról, amelyről régóta közszájon forog, hogy rákkeltő hatású, és nemcsak német sörökben, de több helyen vizeletmintában is kimutatták már a vegyületet. Évente 700 ezer tonnát szórnak ki belőle a világon, ez egy ötmilliárd amerikai dolláros üzlet, ha ezt az unióban betiltanák, az rosszul érintené a Monsanto-Bayer-konszernt, meséli az előadó, aki a biogazdálkodással részben az ilyen szerekre és bizniszekre mond nemet.

Bukovics Martin

Bio im Aufschwung
2017. március 2. 16:01

Wille-Baumkauff Márta, a 2005 óta ökogazdálkodást folytató Tokaj Pendits borászat vezetője mindenkit bátorít arra, hogy ne permetezze szét a talajt és a környezetet, ha hisz abban, hogy ezáltal tényleg jobb lesz neki és a szőlőnek. Ha csak azért fogna bele valakia biogazdálkodásba, mert azt gondolja, ettől jobban eladható lesz a bora, inkább ne csinálja, mert nem lesz tőle boldog, tanácsolja az előadó. Jelenleg körülbelül 80 borásznak körülbelül 2000 hektárnyi bioművelésű területe van itthon hivatalosan, de ennél jóval több lehet valójában, hiszen sokakat elrettent a certifikálással járó papírmunka és költség. 

Bukovics Martin

Farmville a gyakorlatban
2017. március 2. 15:57

A jövő farmjában autamtizált vetés lesz, szenzorokkal ellátott állatok, mindent vizslató drónok, nonstop érkező adatok és kimutatások. Az istállóra felszerelt napkollektor a legalapabb cucc, gyakorlatilag olyan lesz az egész, mintha Farmville-n keresztül mezőgazdálkodnánk, csak most élesben, az általunk fizikailag is tapasztalható valóságban. Gombos Szilárd, az Agrárinformatikai Klaszter elnöke szerint vagy felülünk a digitalizációs vonatban a mezőgazdaság területén is, vagy lemaradunk.

Bukovics Martin

Miért nincs bor az ebéd mellé?
2017. március 2. 15:45

A francia borászoknál már tömeges felháborodás lett volna, amiért nem volt legalább egy könnyed fehér vagy vörös az ebéd mellé, mondja Homoky Dorka. Ugyanezt vetette fel az előbb nekünk a szekszárdi Dúzsi Bence is. Szerinte a konferencia remek lehetőség lenne egy olyan brand bemutatkozására, amit Fiáth Attila is említett: Alföldbor, BalatonBor.

Bukovics Martin

Még mindig a vegeta és a mirelit a magyar gasztrokultúra
2017. március 2. 15:25

Persze az ilyen konferenciákon nem erről szoktunk beszélni – folytatja Gerendai Károly. Az emberekkel azt kell megértetni, hogy lehetne más is. Azért nincs változás, mert a vendég nem küldi vissza a konyhába a fagyasztóból kivett készételt, sőt még borravalót is ad. Félreértés ne essék, Michelin-csillag ide vagy oda, az emberek nem akarnak sznobok lenni és ezt is el kell fogadni – állítja az üzletember és a szokásos farmer-pulcsis egyszerűségében még hiteles is az üzenet. A mai nap legjobb előadóját hallottuk.

Szászi Áron

Gerendai, kommentár nélkül
2017. március 2. 15:25

„Tök mindegy, hogy melyik állami szerv hány milliárdot költ el ránk. Önbecsapás, ha azt hisszük, hogy úgy vezet a nyugati éttermek színvonaláig az út, ha öntjük a pénzt a marketingbe. Először el kell hinnünk, hogy szisztematikusan kell gondolkoznunk.”

Szászi Áron

Tanuljunk meg árazni!
2017. március 2. 15:15

Gerendai Károly szerint a borászszakmának meg kéne értenie, hogy akkor lehet a bort nagyon felárazni, ha már megteremtettük az értékét. Spanyolországban is vannak nagyon drága borok, de azok már fel vannak építve, minőségükben és márkájukban is. Lehet elérhető áron kapni minőségi borokat is, de akkor baj van, ha már a beszerzési ár sem stimmel.


Szászi Áron

Kínos képrejtvény #2
2017. március 2. 15:11
Polski Fiat leesett?
Fájt
Milyen Fiáth?
online poll creator
 
 
 
 
 
 

Bukovics Martin

Gerendai antialkoholistaként egy borkonferencián
2017. március 2. 15:03

A Sziget-alapító és Michelin-csillagos étteremtulajdonos a vendéglátóipar szemszögéből beszél a borokról. Habár ő nem iszik, fontosnak tartja, hogy az éttermeiben jó borok legyenek. Az éttermei borkínálatának is a nemzetközi szereplőkkel kell, hogy felvegye a versenyt, ezért ne várják el a magyar borászok, hogy a profit kárára válasszanak az éttermek magyar borokat. 

Szászi Áron

Fiáth: A sokszínűség érték, de csak ha rendezett
2017. március 2. 14:43

Be kell látni, hogy a magyar borkultúra sokszínű és ezzel élni kell – folytatja beszédét Fiáth Attila. Ugyanakkor gyakran rendezetlen sokszínűség jelenik meg, és ez káros. Ilyen, amikor egy tájegység borkóstolóján ugyanabból a szőlőfajtából kóstoltatnak csak, és mégis olyan összkép alakul ki a végén, hogy itt legalább hétféle bort kóstoltak. Koncepcióra van szükség, a bor csak a kultúrával és a gasztronómiával háromszögbe helyezve lehet sikeres. Erre jó példa az osztrák borágazat, ami az utóbbi években többet változott, mint ezer év alatt. Fiáth végre felvillantja az első diáját, ami ugyanaz a piramis, mint amiről a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatója is beszélt. Csak valahogy más szemszögből és stílussal. Ebbe a piramisba nem kerülhet bele bárki, csak aki értéket teremt, jelenti ki Fiáth. 

Szászi Áron

Napi kínos képrejtvény
2017. március 2. 14:28

Fiáth Attila beszél.


Bukovics Martin

összesen: 52 db | 20 db/oldal

első vissza 1 2 3 következő utolsó
A bejegyzés trackback címe: http://bor.mandiner.hu/trackback/28794