Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Zsadányi László bemutatja: itt a TKJ, Tállya fiatalos arca

2016. július 29. 11:30

Teljesen új termékcsaláddal lép piacra a tállyai Zsadányi Pincészet. A klasszikus Vineum és a Zsadányi-borcsalád után Tokaj egy friss, fiatalos, újszerű megközelítését szeretnék bemutatni TKJ címkéjű boraikkal.

2016. július 29. 11:30
Bukovics Martin

Zsadányi László tizenpár éve meghatározó szereplője a tokaj-hegyaljai Tállyának: a település körüli dűlőkből származó borai először Vineum néven kerültek forgalomba. Ezek kifejezetten jó árú, klasszikus tokaji borok voltak, a CBA-ban a furmintja 1500 forint körül kifejezetten best buynak számított, ahogy Perlina nevű habzóboruk is a maga 1000 forint körüli árával.

A Vineum kap most egy társat pincén belül: a TKJ névvel ellátott palackok a tokaji borvidék modern, gyümölcsösebb megközelítését rejtik majd, mesélte Zsadányi László a Mandiner.bornak. Három bor készül a TKJ brand alatt: lesz egy rozé gyöngyözőbor, amely 28 százalékban pinot noir és 72 százalékban furmint házasításával készült, literenként 9-10 grammos maradékcukor-tartalommal. A TKJ márkával forgalomba kerül egy száraz birtokbor, ez 0,75 literes palackban, 3-5 gramm körüli maradékcukorral lesz kapható hamarosan. Ha már Tokaj, kötelező kör az édesbor, ami a tulajdonos elmondása szerint ugyancsak a gyümölcsösebb édesboros irányt képviseli, ugyanekkora méretű palackban. Az idei évjáratban mindegyikből szűken 10 ezer palack alatti mennyiség készült.

A TKJ a tállyai borokban megfigyelhető kimondottan szép savszerkezetre és a gyümölcsösségre építő brand lenne. „Ez a mi döntésünk, a mi vállalásunk, a mi koncepciónk. Tállyán revolúció folyik, a borászok önbizalma elkezdett megerősödni, folyamatosan jönnek a befektetők, kezd önjáróvá válni a dolog” – mesélte Zsadányi László. A Zsadányi Pincészeten belül tehát a Vineum brand marad a klasszikus vonalé, a TKJ a modern, gyümölcsös vonalé lesz, a Zsadányi név alatt pedig egy ideje komoly, dűlőszelektált száraz borok és a tokaji borkülönlegességek jelennek meg.

Zsadányi László elmondta, a Tállya Wines-szal való együttműködés továbbra is él, most is kifejezetten olyan bortípusokat vagy éppen borstílust dobnak piacra, amik nincsenek jelen az öt tállyai termelő közös boraként létrejött márka portfóliójában. Nem akarunk konkurálni, fogalmazott Zsadányi, a TKJ-t éppen ezért jóval a Tállya Wines birtokfurmintja alá kívánják árazni, attól eltérő árkategóriába, a szűken 2000 forint alatti polci árat belőve. Az új termékcsaládot élelmiszerbolt-láncoknak és a gasztronómiának tervezi majd értékesíteni a pincészet – egy friss Facebook-poszt alapján a Radovinnál a rozé gyöngyözőbor például biztosan kapható lesz.

Mandiner éves előfizetés féléves áron!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!