Mekkora a baj a Balatonon? Vasárnap indul a Balaton Konzílium

2017. április 25. 20:37

A Csopaki Kódex, a Balatoni Kör, a Rizling Generáció és az Északipart Magazin egész éven át tartó beszélgetés- és vitasorozatot indít a Balaton veszélyeztetett értékeinek védelmében. A résztvevők az érintettek – borászok, vendéglátók, szakmai szervezetek és önkormányzatok képviselői, jogalkotók. A szervezők szerint itt az idő cselekedni, mert stratégia és ennek megfelelő szabályozás híján az egyre erősödő érdeklődés súlyos károkat okozhat a tónál. Az első vitára április 30-án, vasárnap kerül sor Csopakon.

2017. április 25. 20:37

Évről évre egyre több látogatót érdekel a Balaton, és egyre többet szeretnének belőle kapni. Ez a vidék az elmúlt másfél-két évtizedben a szocialista rendszer nyaralógyárából európai színvonalú pihenőhellyé vált, A gyönyörű tájhoz minőségben felzárkóztak a borok és a gasztronómia, nemzetközi színvonalú szállásokat, tartalmas kikapcsolódási lehetőségeket és kulturális programokat kínál a tó. Már 2015-ben is több mint 5 millió vendégéjszakát töltöttek itt a vendégek, ebben az évben 8-10%-os növekedés várható.

Ez persze jó, de az idelátogatók számával és a bevétellel együtt a megoldandó problémák is gyűlnek, miközben sok lehetőség ma még kihasználatlan. A tóért és környékéért felelősséget érző helyiek és az itt működő vállalkozások vezetői azt szeretnék, hogy mindenkinek úgy jusson a legjobb ebből a vidékből, hogy ez nem okoz jóvátehetetlen károkat – ehhez pedig stratégia és ennek megfelelő szabályozás kell.

Ezért 2017. tavaszától a legszebb balatoni helyszíneken megvitatják a legfontosabb témákat – azokkal, akik a leginkább érintettek: borászokkal, vendéglátókkal, polgármesterekkel, szakértőkkel, és a vidék rajongóival. Csak pár példa: a táj és az épített örökség védelme, a tó jobb kihasználása, a közlekedés és kerékpáros turizmus fejlesztése, a szőlők védelme, a fenntartható fejlődés biztosítása gazdasági és ökológiai értelemben is, a megfelelő munkaerő biztosítása.

„Nyilvános eseményeket szervezünk, ahová várjuk azokat is, akiket érdekel a Balaton sorsa, és tudásukkal, ötleteikkel akár hozzá is tudnak tenni a beszélgetéshez. Közben meg is ismerkedhetnek azokkal a borászokkal és vendéglátókkal, akik élére álltak a kezdeményezésnek" – írja a szervezők nevében az Északipart Magazin szerkesztősége a most induló rendezvénysorozatról.

Első alkalommal április 30-án, a május elsejei hosszú hétvége vasárnapján lesz Balaton Konzílium, Csopakon, a Jásdi Pincénél, „Szőlők vs. villák (eltűnhet a balatoni szőlő)" címmel, Jásdi, Laposa és Szt. Donát borokkal. Borászok szerint a villaépítési láz ma legalább akkora veszélyt jelent a tájra, mint az előző rendszer nyaralóépítései, amikor a part menti sávban minden zsebkendőnyi helyre víkendház került. Ha nem történik semmi, pár év alatt eltűnhet az itteni szőlő. És ez nem csak azért lenne baj, mert nem lennének borok, hanem azért is, mert ha a szőlőhegyek is beépülnek, akkor a táj is eltűnik, amiért ma érdemes idejönni. A részletes program itt található.

 
A beszélgetés résztvevői:

 
Jásdi István borász, Csopak

Kovács Tamás borász (Csopaki Kódex)

Laposa Bence borász (Balatoni Kör)

 
Ambrus Tibor, Csopak polgármestere

Andréka Tamás jogalkotási főosztályvezető (Földművelésügyi Minisztérium)

Balassa Balázs, Szigliget polgármestere (Balatoni Szövetség)

Kardos Gábor (Balatoni Kör)

 
Időpont: 2017. április 30. vasárnap 16.30

 

Helyszín: Jásdi Birtok (Csopak, Arany János u. 2.)

(esőhelyszín: Csopaki Galéria és Kultúrház, Csopak, Kossuth L. u. 53.)

 

regisztráció: info kukac eszakipart.com

További információ:

Erdős Gábor +36 20 936 2986

Salgó Adrienne +36 30 456 0556

(Forrás: közlemény)

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2017. május 19. 15:08
Kardos G. lepkesúly philosophy......
Balaton Barátai Márkaműhely
2017. május 09. 03:42
Íme, a két "rivális" turisztikai márka (Balaton & Adria) fájdalmasan különböző üzenete: BALATON vs. ADRIA hívószava 2017-ben: A BALATON jelenleg is érvényes hívószava (márkaüzenete) a hazai célközönségnek: "Nincs itt semmi látnivaló kérem! Lehet továbbmenni!" Mert a Balaton az a hely, - ahol nem sétálhatod körbe szabadon a part mentén a tavat - ahol nem ehetsz kedvedre a vizéből kifogott friss halat - ahol még azért is fizetsz, hogy megmártózhass benne - ahol csak a pénzedet becsülik, nem a választásodat - ahol még a fürdőszezont is megrövidítik - ahol a vendégszeretet sem mindig van otthon Az ADRIA hívószava (márkaüzenete): "A Balatont elvehetik tőled, de az ADRIA örökre a Tiéd marad! Nyaralj nálunk az Adrián úgy, mintha hazajönnél!" Ha szerintetek sincs ez így rendben, akkor a Balaton Barátai Márkaműhely 2017-ben márkaalapozó közös gondolkodásra hívja a Magyar Turisztikai Ügynökséget, a hazai turizmus- és médiaszakmát, hogy ne a "szarok rája" maradjon a Balaton márkajele, és a Balatonra rázúduló közel 400MrdFt ablakon bedobott pénz legyen! A márkaszemléletű, modern turizmusstratégiai gondolkodás önkéntes szellemi műhelyeként 2017-ben is a sürgető szakmai szemléletváltás kikényszerítésével irányítjuk és ösztönözzük az egységes márkagondolkodás fejlődését, a BALATON brand körüli évtizedes szakmai tévhitek felszámolását. Balaton Barátai Márkaműhely Adria-marketingesek a Balatonért!
Zsusztina
2017. május 09. 03:42
Na erre kíváncsi vagyok!
balbako_
2017. május 09. 03:41
A Balaton fő baja, hogy engedik az üzletek szezonális működtetését. Csak úgy adnék engedélyt, ha egész évben működtetik a boltot. (Görögországban nem engedik a boltok bezárását szezon után ezzel kikényszerítik, hogy mindent elkövessenek a vendégek megtartása érdekében. Az nonszensz. hogy szeptembertől júniusig holt városokban lézengenek a helyi lakosok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!