Rendkívüli!

Békemenet after: közönségtalálkozó Bayer Zsolttal, Mráz Ágoston Sámuellel és Horváth Józseffel szombaton 18 órától

Útdíj: az autópálya-használók számának növekedésével számol a kormány

2014. december 15. 15:00

Fónagy János elmondta: a minisztérium várakozásai szerint nem kell tartani a forgalom tömeges átterelődésétől a vidéki nagyvárosok, agglomerációs települések és a külső kerületeket útjaira az útdíj miatt. Sőt: éppen ellentétes folyamatra számítanak.

2014. december 15. 15:00

Tizenkilenc települési önkormányzat képviselőit tájékoztatta hétfőn a tervezett útdíjrendszer kedvező változásairól Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára – közölte a tárca az MTI-vel.

Az államtitkár kifejtette: az 5 ezer forintos éves megyei matrica megvásárlása havi szinten egyetlen liter benzin árának felel meg, 400 forintnyi kiadást jelent. Ez sokkal olcsóbb a majdnem 43 ezer forintos éves országos matricánál.  Az autópályák elkerülése – az időveszteséggel nem is számolva – a hosszabb megtett út miatt ennél jelentősen magasabb költséggel járna – tette hozzá Fónagy János.

A megbeszélésen elhangzott: a Pest megyei matrica az M0 körgyűrűre és az autópályák bevezető szakaszaira is érvényes lesz. Budapest belterületén a sztrádák nem gyorsforgalmi-, hanem csak főútnak minősülnek, így itt díjfizetési kötelezettségről nincs szó. 

A minisztérium szerint gyors nemzetközi körültekintéssel látható, hogy Ausztriában és Szlovéniában egyáltalán nincsenek, Csehországban és Szlovákiában pedig csak rendkívül kis számban találhatók díjmentesen használható gyorsforgalmi szakaszok. A közlemény idézi Fónagy Jánost: a minisztérium várakozásai szerint nem kell tartani a forgalom tömeges átterelődésétől a vidéki nagyvárosok, agglomerációs települések és a külső kerületeket útjaira, ezzel éppen ellentétes folyamatként új úthasználók megjelenésével számolnak az autópályákon. 

Akik korábban a rendszeres 5-10-20 kilométeres utazásokra nem váltottak matricát, a kedvezményes árú megyei matricák megjelenésével a gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb sztrádákat választják majd a belterületi útszakaszok helyett. Budapest valamennyi megyeszékhelyről kedvezőbben, olcsóbban lesz elérhető, mint korábban. 

A megbeszélésen megjelent polgármesterek és delegáltjaik jelezték: a megyei matrica bevezetésének szándékával alapvetően egyetértenek – fejeződik be az NFM közleménye.

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
altona
2014. december 15. 18:33
Győri vagyok, az éves munkanapok 70%-át Ausztriában töltöm. Nagyon örülök, hogy 5E-ért/év használhatom az M1-est orrba szájba.... Ha Pesten dolgoznék, 4 megyei vignyettát kéne vennem, 20 ruppóért / autó- 2 kisteherrel melózunk ugyanis, - naná, hogy megéri az új rendszer!
száraztészta-tüzifa
2014. december 15. 17:34
Biztos hogy többen fognak pályamatricát venni. Pl Szolnok megye teljes autós közössége. (figyelem, eme megyében csak terv még a pálya, létezni még nem létezik!) Ugyanis Szolnokra, ahol a megye egyetlen valamirevaló kórháza van, csak gyorsított főúton lehet bejutni, ami ugye fizetőssé válik.... ...bár van még egy opció; fel, vagy leúsztatni a Tiszán. Én pl három megyét kell hogy vegyek, és ahogy eddig, ezután sem fogok pályát használni, mivel a három megyéből kettőben nincs pálya, a harmadiknál sem használom, mert 40 km kerülő lenne a nullás használata...
csuka
2014. december 15. 16:59
A maffia kormány működése: "Lejárt a Nokia dobozok ideje, ez már a maffiacsaládok kora Ángyán József, a Fidesz kormány egykori vidékfejlesztési államtitkára a Professzorok Batthyány Köre által jegyzett kormányértékeléssel kapcsolatos kritikáit osztotta meg a 444.hu-val. Az agrármérnök is tagja a Körnek, ugyanakkor a véleménye - nyilván - kissé elüt a kormány közeli társaság gondolataitól. Szerinte egy kompromisszumos anyag született, ami ugyanakkor tartalmaz bizonyos konkrét kritikai elemet is. Véleménye szerint hazánkban megváltozott a korrupció helyzete is, ma már nem elég a politikai haszonszerzés elérése érdekében Nokia dobozokkal szocialista képviselőket megvesztegetni, mára kiterjedt maffiacsaládok gyakorolják a gazdasági hatalmat. Ángyán ezúttal személyes különvéleményét is elküldte a lapnak, amiben kifejti, most már az adott, maffiacsaládszerűen működő gazdasági érdekcsoport saját embereit helyezi törvényhozási vagy kormányzati döntéshozó pozícióba, és nincs szükség már a közvetlen, Nokia dobozos, borítékos korrupcióra. Ángyán előadásának teljes szövege a Magyar Népfőiskolai Társaság honlapján is megjelent. Szerinte az az egyik legnagyobb problémánk, hogy egyfajta – az 50-es évekből jól ismert – fortélyos félelem igazgatja ismét az életünket, hatja át a társadalmat. A „három majom magatartás” – nem látok, nem hallok, nem beszélek – ismét kifizetődőnek tűnik - emelte ki. Ezért van szükség ekkora államapparátusra Az egykori kormánytag úgy tapasztalta, hogy politika legfelső szintjén közszájon forog, hogy egy 70-80 tagú kormány (miniszterek, államtitkárok) létrejöttekor, a kormányalakító miniszterelnök csupán 8-10 kormánytagot nevezhet meg, a többit közvetlenül a maffiacsaládokat irányító oligarchák „delegálják”. Megdöbbentő nyíltsággal mesélte el, hogy ahol nagyobb méretű közkassza illetve nagy, még széthordható közvagyon-tömeg van, oda a saját ember mellé "a titkosszolgálatoknál szokásos úgymond tartótisztet is helyeznek". Ezek általában nincsenek alkalmazásban, mégis ők hozzák viszik az információt, sőt olykor kész törvényjavaslatokkal "segítik" a miniszterek munkáját. A „maffiaközpontokban” egész csapatok dolgoznak azon, hogy az adott kör érdekeit belefogalmazzák a törvénytervezetekbe. A „kedves vezető” ezeket aztán kötelező szavazásra bocsátja, és utána mindenki nyomja az igen gombot - árulta el Ángyán lesújtó véleményét a jelenlegi politikai elitről. A kormányt már korábban figyelmeztették az urizálás veszélyeire Elmesélte azt is, hogy amikor az egyik államtitkár, aki már Ángyán előtt néhány héttel kilépett a kormányból, "távozását bejelentve beszélt a miniszterelnökkel, és fölvetette, hogy nagy baj lesz abból, ha – amint látszik – kettészakad a társadalom. Az egyik oldalon – különösen a külső és belső perifériákon, vidéken – milliók nyomorognak, a másikon viszont elképesztő luxusban él egy egészen szűk kör". Ángyán szerint a miniszterelnök erre azt válaszolta: „majd a Pintér elintézi”, és ebben az esetben nem a közmunkára gondolt Orbán Viktor. Mindazonáltal, a közvélemény kutatási adatokból is világosan kiderül, - legalábbis a Fidesz és a multinacionális, nemzetellenes érdekeket kiszolgáló korábbi politikai vezető szempontjából - nagy baj lett. A nemzeti párt most már nemcsak a második erő Magyarországon, de miközben a Jobbik támogatottsága fokozatosan növekszik, addig a kormánypártok elutasítottságát mi sem jelzi jobban, mint az egy hónap alatt elpártolt 900 ezer szavazópolgár. http://alfahir.hu/lejart_a_nokia_dobozok_ideje_ez_mar_a_maffiacsaladok_kora
gwrf
2014. december 15. 16:08
http://444.hu/2014/12/15/es-mar-meg-is-szavaztak-a-kepviselok-hogy-nekik-ne-kelljen-fizetni-az-autopalyahasznalatert/ csodás. Majd Apáczai ezt is megtapsolja, usange pedig önként vállalkozik, hogy maga fizeti meg az elvtársak díját.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!