Oroszországban turnézik Tokaj

2012. július 1. 09:15

Nyolc hegyaljai pince: a Pannon Tokaj, a Monte Tokaj, a Hétszőlő, a Disznókő, a Sauska, a Dereszla, a Patricius és a Szepsy mutatkozott be csütörtökön Moszkvában. A közönséget alapvetően az orosz nagykereskedelmi láncok, a legnagyobb beszerzők adták.

Nyári László, a Pannon Tokaj Szőlőbirtok és Kereskedőház Kft. elnöke az MTI-nek elmondta: ez egy roadshow, amelynek következő állomása Szentpétervár. A magyar borok és az ország hírnevének erősítéséhez ezek a rendezvények elengedhetetlenek - tette hozzá. „Ránk is fér, hogy építsük, illetve visszaépítsük azt a piacot, amely nagyon is fontos és meghatározó volt Tokaj-Hegyalja, egész Magyarország és az orosz-magyar gazdasági kapcsolatok számára” - mondta Nyári László.

Kifejtette, 2008-ig lendületesen

fejlődtek kereskedelmi kapcsolataik Oroszországban. Évi öt-hat kamionnal, közel 100 ezer palack bort szállítottak Moszkvába és Moszkva megyébe. Ez a mennyiség a gazdasági válság hatására körülbelül a felére esett vissza. Ezért 2011-ben új stratégiát és taktikát kellett kialakítaniuk arra, hogyan találhatják meg az elveszített vevőket, vagy szerezhetnek újakat. Oroszországban jól eladható a tokaji bor, s most ott tartanak, hogy bár nem érték el a 2008-as nagyságrendet, de közel vannak hozzá - mondta Nyári László.

Gönczi Benjámin, a Monte Tokaj Kft. vezetője, borásza elmondta: korábban részt vettek a Prodexo moszkvai nagy élelmiszerkereskedelmi kiállításon, de ilyen rendezvényt először tartottak Moszkvában, a magyar nagykövetségen. Örvendetesnek tartotta, hogy a társpincészetekkel együtt jelenhettek meg. Főleg Tokaj-Hegyalja déli részéről jöttek el a pincészetek képviselői, közöttük a Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet, a Dereszla pincészet, a Sauska tokaji borászat, a Tokaj-Hétszőlő pincészet, a Patricius Borház. Szepsy Istvánt, a márciusban állami kitüntetéssel elismert mádi borászt és borait fia képviselte. (A Szepsy Istvánnal készült interjúnkat itt olvashatják.)

A Tokaj Kereskedőház Zrt. hagyományos

beszállító Oroszországba. Évi hétmillió palack bort forgalmaz, ennek a felét külföldre viszi. Farkas Erzsébet, a cég exportmenedzsere elmondta: ha együtt jelennek meg a pincészetekkel és kereskedőházakkal a piacon, akkor erősítik egymást. A minőség megőrzése, a hamisítások ellen is csak együtt tudnak fellépni Oroszországban is. Szeretnék, ha velük együtt a többi cég is megerősödne ezen a piacon. Kiss Szilárd mezőgazdasági attasé az MTI-nek elmondta: rendszeressé szeretnék tenni ezt a lehetőséget a magyar borászatok számára. A következő rendezvényen az egri borok és a borvidéken működő cégek kerülnek sorra.

A bejegyzés trackback címe: https://bor.mandiner.hu/trackback/2785