Variációk másnapra

2012. október 15. 8:28

Unger Tamás
Gault&Millau
A bor bizony egy alkoholtartalmú ital, amitől be lehet rúgni. A berúgás pedig másnaposságba torkollik. A megoldás sokféle.

Pirítós

Másnaposságtól émelygő gyomorral fogyasszunk szénhidrátot, így gyorsan, hatásosan tudjuk stabilizálni a vércukorszintünket. Normális esetben a máj a vércukorszint esésére glükóz termeléssel reagál az eltárolt szénhidrátokból. Túlzott alkoholfogyasztás esetén a máj az alkohol lebontásával küzd, így a vércukorszintünk alacsonyan marad, amely miatt fáradtnak, ingerlékenynek érezhetjük magunkat. Egyes tévhitek szerint a pirított kenyér külsején található szén szűrőként működik, így képes megszűrni a szervezetben található káros baktériumokat, fertőzéseket, tehát az alkoholt is. Az égett kenyérhéj nem tévesztendő össze az aktív szénnel.

Bűnbánat

Bár a fejfájást és a szédülést garantáltan nem oldja meg, de jótékony hatással bír a megbánás (másként: ebgondolat). Gondoljuk át, hogy mit, mennyit és miért ittunk újra meg újra, így talán könnyebben kezelhetővé válnak a kínzó tünetek, ha csak pár órára is.

Kutyaharapást szőrével

A másnaposságra ivás kétségtelenül népszerű módszer. Így nem győzünk a másnaposság felett, csupán késleltetjük a hatást egészen addig, amíg az összes alkoholt feldolgozza a szervezetünk. A még több elfogyasztott szesz később sokkal rosszabb hatással lehet a szervezetre, a mellékhatások fokozódhatnak, ezért jól gondoljuk át, hogyha ezt a módszert választjuk. Orvosi ajánlás szerint egy átmulatott este után tartsunk minimum 48 alkoholmentes órát, ennyi elegendő a teljes regenerálódásra. Fogadjuk meg, még ha az alcímben szereplő tanács sokszor vonzónak tűnik.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában