Tokaj – gondoltátok volna, hogy luxusmárkát építeni rendkívül nehéz?

2014. június 16. 17:11

Gazda Albert
Cink
Ha jól belegondolok, mégiscsak szomorú, hogy a Tokaji borvidék legnagyobb cégénél huszonöt évvel a rendszerváltás után kezdődhet el a rendszerváltás. Hát ez van.

„Hogy világos legyen: a Tokaj Kereskedőház is pontosan azok közé a vállalkozások közé tartozott sokáig, amelyek ahelyett, hogy beálltak volna a progresszió élharcosai közé – akár a hosszú távú önérdek miatt is –, a szocializmus fenntartását választották. Ennek van vége, és én akkor is örülök, ha közvetlen hasznot esetleg az öreg ördög húz belőle majd.

Mert a közvetett haszon az enyém lesz, meg a tietek, meg a mienk. Már ha el nem kúrják.

Ebben a pillanatban úgy tűnik, nem fogják. Sok embert ismerek a borvidékről – Áts Károlytól Molnár Péteren és Prácser Miklóson át Szepsy Istvánig és tovább –, és akikkel beszéltem, azt mondják, előremutató dolgok történnek valóban. A felbolydulás nagy, mert sokan érdekeltek a szemét további üzleti sikereiben, de akik a minőségre mennek, azok bizakodnak óvatosan, még ha szkeptikusak is vannak köztük. 

(...)

Ha jól belegondolok, mégiscsak szomorú, hogy a Tokaji borvidék legnagyobb cégénél huszonöt évvel a rendszerváltás után kezdődhet el a rendszerváltás. Hát ez van.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A tokaji - bár az ilyen különleges desszertborok mindig is csak egy niche piacot fognak elérni - magán a terméken messze túlmutató, hatalmas, országkarakterformáló erő. Rendkívül fontos, hogy a kerház luxusmárkává váljon és a gyenge szemetet komolyan vett borvidéki minőségellenőrzéssel egyszerűen betiltsák.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés