De milyen áron?

2014. augusztus 23. 10:18

Sallai Róbert Benedek
Facebook
Tisztelem, nagyon nagy eredménynek vélem, és minden más hazai termék esetében is követendőnek tartom azt a folyamatot, hogy hazai borok hazai fogyasztásának kultúrája javult és a hazai borok fogyasztási aránya nőtt a hazai piacon.

Még az év elején volt hír, hogy a jelen kormányzati ciklusokban jelentősen megnő a magyar szőlő- és borágazat támogatása, és míg a 2012/2013-as borpiaci évben a támogatás összege 6,5 milliárd forint volt, addig a következő években évi kb. 8,5 milliárd forintra nő az ágazatban.

Miután kevéssé vagyok járatos a témában, így érdeklődéssel hallgatom az ágazattal kapcsolatos dolgokat, mert a viszonylag alacsonynak tűnő foglalkoztatáshoz viszonylag magas támogatás tartozik. Tiszteletben tartom ugyan, hogy a Fidesz kormányzat a magyar borok ügyét és a magyar borászok érdekeit az elmúlt időszakban kiemelt ügyként kezelte, azért vannak aggályaim is. Tisztelem, nagyon nagy eredménynek vélem, és minden más hazai termék esetében is követendőnek tartom azt a folyamatot, hogy hazai borok hazai fogyasztásának kultúrája javult és a hazai borok fogyasztási aránya nőtt a hazai piacon.

Pár évvel ezelőtt volt egy kis reklámfilm a hazai termékek mellett, ami szerintem ma még épp úgy aktuális. Gondolom sokan látták akkoriban, de miután látványos és érdekes, közzéteszem, itt találtam meg (az első része az, ami kapcsolódik a témához).

Tényleg örülök annak, hogy a hazai bor a sikersztorik egyike, de nyilván felmerül bennem: milyen áron érte el a sikert? És ha elérte, akkor vajon tudunk-e annyi pénzt szánni minden más ágazatunkra, hogy más termékek is elérjék ezt a sikert, vagy tudjuk-e másolni ennek módszertanát? Most például épp aktuális az almatermelők esetében, de folyamatosan aktuális minden más hazai gyümölcstermelő esetében is, tehát ha ez működik, akkor miért nem alkalmazzák a gyakorlatot más területeken is?

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"A hazai borok hazai fogyasztásának kultúrája javult".

Régebben egy francia antialkoholista reklám így hangzott:

"Ne igyon napi egy liternél többet!"

Nevezhetjük-e ezt a fogyasztási szintet a fogyasztási kultúra normájának?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés