Nem csak a forma egyedülálló, az üzenete is

2015. május 7. 13:03

Ipacs Géza
hg.hu
Miért ne készülhetne egy csak erre a területre jellemző palack, ami bárhol a világon megkülönböztethető és egyedi lesz a polcokon?

Miben lett végül más, mint a klasszikus borvidéki palackok?

A klasszikus (legelterjedtebb) borvidéki palackok alatt a rajnait, a burgundit és a bordóit és a champagne palackot értem. Más-más formát és szellemiséget képviselnek, ezekkel dolgoznak a borászatok világszerte, itthon is. Fontosnak tartottam, hogy ne egy előzmények nélküli formát dolgozzak ki, hiszen a tokaji borvidék Európán belül évszázadokon keresztül meghatározó szerepet töltött be, elsőként itt születtek olyan klasszifikációs törekvések, melyek a borászati szakmát, a szőlőművelést előremozdították.

Ezért egy, a régióban hagyományosnak számító aszús üveget vettem alapul a tervezésnél, melynek úgy tudtam megváltoztatni az arányait, hogy végül egy önálló entitás jött létre. Az eredetinél robosztusabb, karakteresebb, és persze nagyobb űrtartalmú - a fél literes aszúpalackhoz képest 7,5 decis - üveg készült el. Sőt, a palackot azóta egy teljes családdá bővítettük: elkészült a 0,375 literes és a magnum méret is. (...)

Mi lehet a tokaji palack jövője?

Abban hiszünk, hogy a palack design-ja egy komoly értékesítéstámogató eszköz - hazai viszonylatban előremutató ötlet, nemzetközi szinten pedig az autentikusság üzenetét segíthet elmélyíteni. Érdekes látni, hogy a bormarketingben egyébként nagyon erős Ausztria sem a borvidéki palack megalkotásába fektetett energiát, sokkal inkább a hangsúlyos címkék váltak identitást formáló eszközzé - mi tehát olyan utat járunk, melyre külföldön is felkaphatják a fejüket. Ha a furmint is világfajtává válik, ez az egyedi palack erősíteni tudja majd a sikert.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés