Betiltott székely nagykövet

2017. január 29. 16:16

Csinta Samu
Válasz.hu
A székely identitásérzetet tudatosan meglovagoló márkaépítésnek olyan újabb lökést adhat a bírósági elmarasztalás, hogy az amúgy bármi pénzt megérne. Feltéve, hogy talpon marad a csíkszentsimoni sörfőzde.

„A romániai igazságszolgáltatási fórum pénteki ítélete – amely betiltotta az Igazi Csíki Sör gyártását és forgalmazását – nyomán gerjedt szolidaritási hullám ugyanis becsületére válna egy Csaba királyfi létét megkérdőjelező súlyos ármánynak is. A székely identitásérzetet tudatosan meglovagoló márkaépítésnek olyan újabb lökést adhat a bírósági elmarasztalás, hogy az amúgy bármi pénzt megérne. Feltéve, hogy talpon marad a csíkszentsimoni sörfőzde.

Mert a dolog azért cseppet sem vicces. A Heineken kontra Igazi Csíki Sör perben hozott jogerős, romániai fórumokon kikezdhetetlen ítélet ugyanis alapjaiban rendítheti meg Lénárd András vállalkozó sörhabos sikertörténetét. (...)

Hogy a Csíki Sörmanufaktúra képes lesz-e hatékony marketingfegyvert kovácsolni a hatalmas népi és sörbarát felzúdulásból, már csak azért is érdemes óvatosan kezelni, mert az ítélet részletezését még nem kapta kézhez az elmarasztalt fél. Így aztán egyelőre sem Lénárd, sem jogi képviselője, Hajdu Gábor ügyvéd nem tudja pontosan értelmezni a sommás verdiktum folytatását, miszerint: harminc napon belül meg kell semmisíteni a termék gyártásánál használt, ezzel a márkanévvel ellátott valamennyi eszközt.

»Egyelőre nem világos, milyen eszközök elkobzására terjed ki a bírói döntés, de csak a márkafeliratozott ládák és hűtőszekrények összértéke több millió euróra rúg. Egy 140 embert foglalkoztató vállalat sorsa forog kockán« – jelentette ki a Lénárd, aki a székelyföldi magyar gazdasági érdekeltségek elleni támadásnak tartja a bírósági ítéletet.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 23 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A magyarságnak semmilyen sör nem szimbóluma. Ahogy a csehségnek sem szimbóluma semmilyen bor.

Ettől a Heineken eljárása nem lesz szimpatikusabb természetesen. De azért nemzeti szimbólumot se csináljunk egy akármilyen, hagyomány nélküli termékből.

Ha ügyesek a csíkiek, az egész bulit a maguk javára tudják fordítani és növelni az eladásaikat.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában