A kamaszok közel fele szerint biztonságos ittasan vezetni

2017. április 7. 11:50
Egy friss felmérés szerint a magyar fiatalkorúak 46,4 százaléka szerint nem veszélyes egy sör elfogyasztása után volán mögé ülni.

A Mercedes-Benz a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottságával összefogva a 2016-os tanévben reprezentatív kutatást kezdeményezett a 12-18 év közötti kamaszok közlekedési ismereteinek felmérésére, akik hamarosan jogosítványt szereznek, és már szülői felügyelet nélkül vesznek részt a közlekedésben gyalogosan, vagy akár járművezetőként.

Az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottságának kimutatásai alapján Magyarországon a balesetek 10 százalékát okozza alkoholos befolyásoltság, a KSH adatai szerint pedig évente átlagosan 10 gyermekkorú halálos áldozata van a közlekedési baleseteknek. Ezen adatok ismeretében nagyon aggasztó, hogy a felmérés során megkérdezett

magyar fiatalkorúak 46,4 százaléka szerint nem veszélyes egy sör elfogyasztása után volán mögé ülni.

Ráadásul a válaszadók 20 százaléka gondolja, hogy ez a helyzet még fél deciliter tömény szeszesital után is tulajdonképpen veszélytelen. A reprezentatív kutatás arra is rákérdezett, hogy a kamaszok ültek-e már alkoholos befolyásoltság alatt álló vezető mellett, és a kérdésre adott válaszokból kiderült, hogy a fiatal válaszadók közel negyede ült már ittas sofőr mellett, aki az esetek felében egy idősebb családtag volt.

Összesen 18 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Elég hatásvadász felmérés, megnézném én azt, mennyire irányított volt a kérdésfeltevés. Szerintem csak azért született meg ez az egész, hogy le lehessen írni a Merci nevét, aki szponzorálta.

Egy 18 éves friss jogsis egy csepp alkohol nélkül is életveszély.

Az EU-s államokban általában engedélyzett egy bizonyos szint. Ezek vannak többségben. Csak államban a tolerancia nulla. Itt a lista:

Belgium – 0,5 ezrelék
Boszna é Hercegovina – 0,3 ezrelék
Bulgária - 0,5 ezrelék
Montenegro – 0,5 ezrelék
Csehország– nulla
Dánia 0,5 ezrelék
Esztország – nulla
Fínnország – 0,5 ezrelék
Franciaország– 0,5 ezrelék
Horvátország – 0,5 ezrelék
Írország – 0,8 ezrelék
Izland – 0,5 ezrelék
Olaszország – 0,5 ezrelék
Litvánia – 0,4 ezrelék
Lettország– 0,5 ezrelék
Luxemburg– 0,5 ezrelék, kamion, taxi, teherauto, stb. 0,2 ezrelék
Makedónia – 0,5 ezrelék
Németország – 0,5 ezrelék, 21 éves korig nulla
Hollandia – 0,5 ezrelék
Norvégia – 0,2 ezrelék
Lengyelország– 0,2 ezrelék
Portugália – 0,5 ezrelék
Ausztria – 0,5 ezrelék
Románia – nulla
Görögország – nulla
Szlovákia – nulla
Szlovénia – 0,5 ezrelék
Szerbia – 0,5 ezrelék
Spanyolország – 0,5 ezrelék
Svédország – 0,2 ezrelék
Svajc – 0,5 ezrelék
Nagy Britannia és Észak Írország 0,8 ezrelék

"Civilizált országokban nem dugnak a minden utcasarkon szondát a szádba, az igazi szankciók akkor kezdődnek, ha balesetet okozol."

Szerintem a balesetet megelőzni kell elsődlegesen, nem utána büntetni.

Az italmennyiségről meg nem tudok vitatkozni, mert eleve képtelen vagyok felfogni, miért nem lehet kibírni ivás nélkül vezetés előtt.
Kényszer, hogy alkoholt fogyasszon az ember?

És ez teljesen független attól, hogy nyilván sokszor csak szívatni akarnak a rendőrök.
Van, hogy kiraknak építkezés miatt egy 30-as táblát, és vasárnap kiállnak mérni. Ez szemétség. De nem jelenti azt, hogy emiatt el kellene törölni a sebességhatárokat.

Hogy hogy a faszba tudtad ebbe belekeverni a muszlimokat, az hihetetlen. :)
Ha lenne díj a legnagyszerűbb logikai bakugrásra, azt rólad neveznék el.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában