Húsz éve az Európai Unióban – öt tanulság
A 2004-es bővítés az Európai Unió utolsó sikeres vállalkozása.
A 2004-es bővítés az Európai Unió utolsó sikeres vállalkozása.
A Kínában forgalomba helyezett elektromos gépkocsik kétharmada olcsóbb, mint hagyományos, robbanómotoros alternatíváik. Az olcsó gyártás miatt az ázsiai ország dominálja az európai EV-piacot is. Az öreg kontinensen lévő gyártóknak több támogatásra lenne szüksége, hogy felvehessék a versenyt.
Nem biztos, hogy a szerző alaposan átgondolta, kiket sérteget.
„Vége van ennek a korszaknak” – kemény szavakkal vázolta fel Európa jövőjéről alkotott elképzeléseit a francia elnök.
Ráadásul „ha Európa túlságosan előre szalad a megvalósításban is, miközben Kína és Amerika másfelé megy, abból baj lehet” – nyilatkozta a svájci szakértő.
A közösségi oldal szerint „170 millió amerikai szólásszabadságát taposhatják el”.
Magyarország már elindult az elektromos átállás felé.
Washington azzal vádolja Kínát, hogy fegyverzettel látja el az orosz hadsereget, és ezzel sérti az amerikai és az európai érdekeket.
Irán alighanem az atomhatalmi lét küszöbén van, immár Kína es Oroszország hallgatólagos támogatásával. Nehéz lesz ezzel bármit kezdeni.
Figyelmen kívül hagyva a washingtoni nyomást, a kancellár Pekingnek udvarol a brüsszeli lap szerint.
Ha az USA gazdaságilag nem is veszítette el dominanciáját, hegemóniája már biztosan a múlté.
Trudeau miniszterelnök szerint szabadok a kanadai választások, a kanadai titkosszolgálatok szerint azonban történtek már kínai beavatkozások.
Az üzemből 76 másodpercenként kerül ki egy új autó.
Jeffrey Sachs azt is közölte, hogy pontosan mit szeretne „tönkretenni az Egyesült Államok”.
Egy olyan generáció játszadozik nyeglén ezekkel a gondolatokkal, amelyik még puskaport sem szagolt.