Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Magyarország a ripacs borok Eldorádója

2016. május 02. 11:58

A magyar borászok nem gondolkodnak el a kulturális különbségen például Bordeaux és Burgundia között. Magyarország a ripacs borok Eldorádója, és ez már számomra tűrhetetlen. Interjú.

2016. május 02. 11:58
János von Beöthy
Wine Art Culture

Ha jól tudom szíved csücske a pinot noir.

Igen, a Pinot noir a maga egyszerűségében egy nagyon strukturált bor, kultúra és finomság kell a megértéséhez. A magyar borászok nem gondolkodnak el a kulturális különbségen például Bordeaux és Burgundia között. Magyarország a ripacs borok Eldorádója, és ez már számomra tűrhetetlen. Nem a kifinomult borokról szól a borászat, hanem olyan borokról, amik eluralkodnak az ember szájában. 15-ös alkohollal hoznak ki pinot-kat a magyar borászok, és ennek a szőlőnek a finomságát teszik tönkre ezzel. Ha kicsit is megnéznék a világ nagy pinot-it, akkor látnák, hogy max. 13-as alkohollal rendelkeznek.

Említetted a fajélesztőket.

A mi boraink spontán erjednek, mi nem használunk fajélesztőket, ezáltal ízviláguk is sokkal szélesebb és komplexebb. Ezt a komplexitást nem találod a fajélesztős boroknál, cserébe kéknyelű bort ibolya illattal – ami abszurdum- azt igen, és a sznobok ezt imádják… Az így készített boroknál a Terroir háttérbe szorul, és amíg az emberek nem igénylik a jobb borokat nem is lesz ez másképp. Mi kicsik vagyunk ahhoz, hogy a népélelmezést magasabb szintre emeljük, de ami tőlünk tehető, azt megtesszük.

Meghatározó borászatok Magyarországon?

Számomra kevés. Elenyésző azok száma, akik jó irányba tartanak. Ezért is vagyok alapító tagja a Terra Hungarica egyesületnek. Az egyesület azon szisztéma szerint dolgozik, ahogyan én is dolgozom: biológiai mezőgazdaság és spontán erjesztésű borok. Csak így lehet autentikus borokat készíteni. Ha minden borászatot összeszámolok, aki tagja ennek az egyesületnek, vagyunk vagy hatvanan. A magyar borászat más irányba megy! Sok esetben technológiai borokat készítenek Magyarországon, fajélesztőkkel, ahol a borász tudása elenyésző. Pedig a nagy borhoz három dolog kell: jó termőtalaj, jó szőlő és jó borász. Ha megnézzük a világ nagy borait, azok is tradicionális, azaz, biológiai gazdálkodásból származnak, csak ők nem firtatják ezt. Addig nagyon nem is lesz nagy bor Magyarországon, amíg az úgynevezett nagy borászatok, ezzel a kémiai módszerrel készítik boraikat és nem termelünk eleget.”

Mandiner éves előfizetés féléves áron!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nemaztmondták Feri!
2016. május 10. 06:15
Szerintem meg a sikeres borhoz három dolog kell. 1. Hype 2. Hype 3. Hype
Mojjo
2016. május 10. 00:08
Egy icipicit mintha elkésett volna a mandiner ennek a cikknek a felfedezésével :D
Mojjo
2016. május 10. 00:08
Ez egy szép megfogalmazás. És azt hiszem, ebből világosan látszik, hogy nem állhat a siker minden fajtája/definíciója mögött ugyanaz az ok, nem vezethet pöccre ugyanaz az út a különféle célok felé.
Mojjo
2016. május 10. 00:07
Két kérdésem lenne: 1, Mit nevezünk sikeres bornak? - Az, hogy hányan isszák? Mert egy átlag technoirsai, vagy rozé nevezhető ilyen téren akkor sikerbornak, de ez esetben a termelt mennyiség is döntő szerephez jut. - Az, hogy mennyiért adjuk? Mert az árcédula mindent elbír, Szepsy is ráírogathatja majd az új aszúira (tudjátok, azokra, amik majd más szellemi erőtérben készülnek), hogy 600ezer forint, gond nélkül. - Az, hogy kik isszák? Mert talán nem mindegy, hogy a Gödörnél (ha létezik még egyáltalán), meg az út mellett csövezve iszogatják tizenévesek fanyalgó pofával, de hát le kell nyomni, hogy üssön, vagy átlag pubok átlagos kínálatát gazdagítja, vagy pedig Michelin-csillagos helyeken mérik. - A borospalackra ragasztható borversenyes cetlik száma? Szóval mi az, hogy sikeres bor, ezt határozzuk meg. 2,Járjuk kissé körül ezt a hype dolgot is: - Hogyan generálunk hype-ot? Mi generálja ezt a jelenséget és miért? Miért kapnak fel és hype-olnak egy bort? - A hype milyen rétegeket érint? A fent említett fogyasztói kategóriák melyikére fog legjobban hatni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!