Az Uber taxi, így vagy beáll a sorba, vagy lekerül autóiról a rendszám

2016. február 20. 12:43

Egy montanai bejegyzésű amerikai cég két hollandiai, általunk elérhetetlen társaságon keresztül jelentős összegeket szív ki a magyar gazdaságból, ráadásul meggyőződésem szerint adófizetés nélkül. Interjú.

2016. február 20. 12:43
Fónagy János
Pesti Srácok

- Utazott már Uberrel?

- Soha.

- Elvből nem próbálta még ki?

- Nincs okostelefonom, így ha akarnám, se tudnám tesztelni a cég szolgáltatásait.

(...)

 De ha ugyanazok az előírások, mint a taxisokra, és még a gépjármű sárgítása a fix hatósági ár alkalmazása is kötelező az Ubereseknek, akkor miért legyen Uberes. Ilyen alapon taxis is lehet. Az a cél, hogy kitiltsák a céget Magyarországról?

- Az alaphelyzet az, hogy egy montanai bejegyzésű amerikai cég két hollandiai, általunk elérhetetlen társaságon keresztül jelentős összegeket szív ki a magyar gazdaságból, ráadásul meggyőződésem szerint adófizetés nélkül. Aki így tesz, azt minden tisztességes adófizető érdekében üldöznünk kell. Az ilyen illegális tevékenységet szeretnénk kiszorítani.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 103 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rosszkutya
2016. február 21. 10:10
Száz! :-D
brekker
2016. február 21. 10:09
"A taxizás – vagy általánosabban bérkocsizás - látszólag ideális terep a szabad verseny kibontakozására. A piacra könnyű belépni: kevés tőke, minimális vállalati méret (akár egyszemélyes cég) szükséges; a kereslet egyszerűen fölmérhető, nincsenek technikai akadályai a hozzá való gyors alkalmazkodásnak; minden egyes ügyletnél lehetőség van szabad áralkura. Mégis, a bérkocsizás az első ágazatok egyike, ahol a korlátozásmentes szabadpiac már nem sokkal az iparág kialakulása (a XVII. század közepe) után kudarcot vallott. Az elszaporodó – gyakran üresen száguldozó - bérkocsik - tönkretették a londoni utakat, forgalmi dugókat okoztak, nem alakult ki egyensúlyi ár, sőt, üzemszerű volt az utasok lehúzása. Londonban, Párizsban már a XVII. századtól szabályozták, a bérkocsi-piacot: korlátozták a piacra lépést, a piaci szereplők számát, a bérkocsisokat az árak kifüggesztésére kötelezték, hatósági árat szabtak meg. Ezeket az eszközöket – újabbakkal kiegészítve. mint a műszaki és az üzleti paraméterek -, azóta is koronként, városonként különböző arányokban keverték, regulációs és deregulációs korszakok váltották egymást." Szabályozóalku szabadpiaci környezetben: a budapesti taxipiac http://econ.core.hu/file/download/mtdp/MTDP1421.pdf
Békanász a hasadon
2016. február 20. 21:39
Adózni nem akarnak, de agitproposokra nem sajnálják a pénzt az uberesek?
Szúnyog
2016. február 20. 20:05
Szomorú szellemi színvonal. Egyesek képtelenek megérteni, hogy az nem megy, hogy a piac szereplőire szigorú szabályok vonatkoznak, egy szereplő meg szarik ezekre. S nyomják, hogy ez milyen modern, meg jó, meg stb. Végtelen a sötétség. És ezek a figurák még szavazni is jogosultak...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!