BKV: Folytatódhat a hármas metró felújítása

2020. december 22. 15:58

A munkálatok január 11-én megkezdődhetnek a középső szakaszon.

2020. december 22. 15:58
null

A BKV Zrt. kedden közölte: a szándéknyilatkozatban – hónapok óta tartó egyeztető tárgyalások eredményeként – 9,1 milliárd forint többletköltség elszámolásában állapodtak meg a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel az alagút-rekonstrukcióra vonatkozó, 2017-ben kötött, 48 milliárd forint értékű szerződésben foglaltakhoz képest.

A pótmunkák fedezetének biztosítására öt százalék tartalékkeretet biztosítanak, így a beruházás összességében 9,5 milliárd forinttal drágul. Azt írták: a 3-as metróvonal középső szakasza állomásainak elhúzódó felújítása miatt szükségessé vált az építési munkákra vonatkozó harmonizált ütemterv kialakítása és az alagút felújításáról szóló szerződés díjának, valamint határidejének módosítása. Közölték: a szándéknyilatkozat alapján – a hatóságok jóváhagyásának beszerzését követően – aláírható a szerződésmódosítás a még hátralévő alagúti munkák elvégzésére.

A 3-as metróvonal középső szakaszának forgalomba helyezése a BKV Zrt. szerint 2023 januárjában várható, ami megfelel az európai uniós források költségelszámolási szabályainak – olvashatö a közleményben.

(MTI)

Címlapkép: MTI/Máthé Zoltán

Összesen 43 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
még fokozza
2020. december 23. 07:48
"forgalomba helyezése a BKV Zrt. szerint 2023 januárjában várható" Ilyen nyomorult, impotens kormány sehol a világon nincs.
reflex2
2020. december 22. 20:34
Rohadt szemétláda karácsony!!! Emiatt a csúszómászó miatt készül el ilyen sokára és ennyivel drágábban a metró. A Lánchíd felújítását is teljesen ellehetetleníti, drágul egyre és az alagutat meg se akarja javíttatni. Rettenetesen felháborít. Az ördög vegye a villájára az ilyen embert!!
kaltran
2020. december 22. 17:13
Ennyi idő alatt más helyeken új metróvonalat fúrnak és adnak át. Nem lett volna egyszerűbb egy újat építtetni arra hivatottakkal?
billwilson
2020. december 22. 16:55
a fidesz miért nem regulázza meg az extraprofitot külföldre vivő építési cégeket? :))) a nemzeti nagytőke miért nem tudja olcsóbban megcsinálni? :)))
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!