Oregonban fehér elnyomásnak számít a hagyományos matematika

2021. február 16. 20:29

A fehér felsőbbrendűség megnyilvánulása az osztályozás, a feladatok ellenőrzése, az elképzelés, hogy van jó és rossz eredmény, illetve hogy a matematika objektív.

2021. február 16. 20:29
null

Egy, a matematika tantárggyal kapcsolatos útmutató, melyet az amerikai Oregon államában küldött szét az iskoláknak a helyi oktatási minisztérium (Oregon Department of Education), arra hívja fel a figyelmet: a diákokat arra kérni, mutassák meg, miként oldották meg a matematikai feladatokat, a fehér felsőbbrendűség kifejeződése – írja a Daily Wire. 

A 82 oldalas útmutató, melynek címe A Pathway to Equitable Math Instruction, úgy fogalmaz: „a fehér felsőbbrendűség kultúrája áthatja a matematikai órákat a mindennapos tanári lépéseknek köszönhetően. Ezek a lépések, együttesen az őket alátámasztó hitekkel, állandósítják a feketéknek, latinx-eknek és többnyelvű diákoknak okozott oktatási károkat, megtagadva tőlük, hogy teljes hozzáféréssel rendelkezzenek a matematika világához.”

Az útmutató egy éves programot ajánl arra, hogy „dekonstruáljuk a matematika rasszizmusát”, és felhív, hogy „tegyük láthatóvá a matematikával kapcsolatban a fehér felsőbbrendűség toxikus jellemzőit”.

És mik a fehér felsőbbrendűség jelei? Ilyen az útmutató szerint, ha a tanár arra kéri a diákot, mutassa meg a munkáját; ha arra fókuszálunk, hogy a diákok helyes választ adjanak; ha nyilvántartjuk, követjük a diákok eredményeit, és ha osztályozzuk őket. 

Arra kérni a diákokat, hogy mutassák meg a munkájukat, at útmutató szerint a tanároknak nyújtott mankó (nem a diákok segítése), amely segítségével megérthetik, hogyan gondolkodnak a diákok. Ez pedig azért a fehér felsőbbrendűség jele, mert úgymond „paternalista”, illetve „az írott szó imádata”. Utóbbi ugyanis a kurrens kritikai elméletek szerint a dokumentáció erőltetésével és az írásbeli készségek erőltetésével működteti a fehér felsőbbrendűséget. 

Ennek eredete Jacques Derrida francia posztmodern filozófus dekonstrukcionista elméletében lelhető fel, mely szerint a nyugati kultúra mindig előnyben részesítette a beszédet az írással szemben, a logika pedig a nyugati kultúra, a fehér ember mítosza. (Minderről Derrida főleg White Mythology című tanulmányában írt.) 

A jó válaszra való koncentrálás azért problémás, mert a jó és rossz megkülönböztetését jelenti, ami az objektivitás állandósítása, az pedig úgyszintén a fehér felsőbbrendűség mítosza. Az útmutató így fogalmaz: „Az elképzelés, hogy a matematika tisztán objektív, teljesen téves”, valamint „fenntartani az elképzelést, hogy mindig vannak jó és rossz válaszok, állandósítja az objektivitást”.

A felfogás, miszerint a felnőttek tudják a helyes választ, paternalizmus és egyben a hatalom fenntartása („powerholding”), az osztályozás pedig az egyenlőtlenség tartósítása, akárcsak a magaviselet értékelése. 

A tanároknak „kulturálisan megfelelő” pedagógiát kell alkalmazniuk, azaz nem várhatják ugyanazt a fehér és a fekete diákoktól.

Ha érdekli, mi áll eme szemlélet mögött, olvassa el alábbi cikkeinket:
Cinikus elméletek: a szélsőbalos akadémiai paranoia és az újbalos aktivizmus látlelete
Kritikai fajelmélet és más kamutudományok: a marxizmus betámadja Amerikát
A strukturális rasszizmus nyomában: mítosz vagy valóság?

Összesen 111 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Senye Péter
2021. február 17. 20:19
Fordítsuk meg. Milyen az a rendszer, amelyik annyira egyértelmű mint a matematika?
2napivan
2021. február 17. 19:11
Egyszer volt egy nagy csoda, neve: birka-iskola. Ki nem szólt, csak bégetett, az kapott dicséretet. Ki oda se ballagott, még jutalmat is kapott, így hát egy se ment oda, meg is szűnt az iskola. /WEÖRES SÁNDOR (1913-1989): A birka-iskola/ Weöres nagy látnoknak bizonyult.
Tibesz26
2021. február 17. 15:57
rohadék szemétládaák inkább a black lives mattert támadnánk meg amely a fehérek ellen támada black lives matter egy terrorista csoport amit fel kell számolni dögölyön meg a black lives matter csatlósaival együtt a pokolban
Secnir
2021. február 17. 13:58
"Oregonban fehér elnyomásnak számít a hagyományos matematika A fehér felsőbbrendűség megnyilvánulása az osztályozás, a feladatok ellenőrzése, az elképzelés, hogy van jó és rossz eredmény, illetve hogy a matematika objektív. Egy, a matematika tantárggyal kapcsolatos útmutató, melyet az amerikai Oregon államában küldött szét az iskoláknak a helyi oktatási minisztérium (Oregon Department of Education), arra hívja fel a figyelmet: a diákokat arra kérni, mutassák meg, miként oldották meg a matematikai feladatokat, a fehér felsőbbrendűség kifejeződése – írja a Daily Wire. " b+ sőt b+ b+ b+ a linkelt oldalról egyenesen elvezet a Black History Month-ra - ami egy 2016-os blog. itt: arbitrarilyclose.com/mathematician-project/ ami arról szól, hogy: Post1: www.nctm.org/Publications/Mathematics-Teaching-in-Middle-School/Blog/The-Mathematician-Project/ Post2: www.nctm.org/Publications/Mathematics-Teaching-in-Middle-School/Blog/How-to-Enact-the-Mathematician-Project/ amikor a daily wire (magyar idők szorozva blikk keményfedeles kiadása) ellenőrizetlenül farkast kiált, amit ellenőrizetlenül átvesz a mandiner. így kell lejáratnotok magatokat...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!