A Varga Pincészetnél jártunk

2013. május 28. 09:19

Miként lehet a fogyasztót a magasabb minőségű fogyasztásra sarkallni és az alacsonyabb szegmensből a pincészet prémium termékei felé elmozdítani?

2013. május 28. 09:19
Jenei Balázs
Metszetek

„Ha minden igaz, leendő közgazdászként talán az egyik legérdekesebb boros vállalkozásba volt szerencsém betekintést nyerni. És itt kell megállnunk, hiszen pontosan ez az, ami a legnagyobb problémája a szakmának. Hogy ők a piaci igényeket igyekeznek kielégíteni, és ez az édes Merlot-ban, és a félédes Zweigeltben testesül meg legnagyobb tételszámban (sajnos). És ezt nehéz megbocsátani egy 12 milliós palackszámmal működő pincének, hiába jók a prémium boraik, mondják a bírálók. Amit egyik részről megértek.

Másik részről viszont látni kell, hogy ha nem ők csinálják, akkor lesz más, akit lehetne ezért utálni. Természetesen egy ekkora pincészetnek óriási szerepe van a fogyasztói ízlés formálásában is. De hirtelen elég nehéz lenne levenni a legsikeresebb tétel(eke)t a polcokról. Ezért talán a legnagyobb kérdés a Varga Pincészet életében, ami kihatással van a magyar bor sorsára is, hogy miként lehet a fogyasztót a magasabb minőségű fogyasztásra sarkallni, és az alacsonyabb szegmensből a pincészet prémium termékei felé elmozdítani? (...)

Nem szabad elfelejteni, hogy a Varga Pincészetnek, mint volt állami pincegazdaság, van egy olyan múltja, amely a tömegigény kielégítésére irányult. Ők ezt a múltat folytatták (nem is tehettek mást), és ezt a fogyasztók értékelték, és értékelik is. Magyarországon az utóbbi években kezdődött meg a tudatosabb borfogyasztás iránti érdeklődés, igény.

Hogy ez mindenkinél így van-e, és meg is engedhető-e mindenki számára a magasabb minőségű borok fogyasztása, az egy másik kérdés. Vargáék 20 év alatt felépítettek egy sikeres vállalatot, ami most szeretne egy újabb szintre lépni. Szeretnék a Varga nevet magas minőséggel párosítani, mindenki fejében. Ráadásul nagy mennyiségben. A technológia adott, az hogy miként sikerül, és mennyi idő alatt ez a szintlépés, és tudatosabb fogyasztás terjesztése, nem tudom. Én sok sikert kívánok ehhez nekik, és ha tehetem, akkor figyelemmel kísérem majd ezt a folyamatot. Mert nem csak a vállalat jövője, hanem a minőségi magyar bor és borfogyasztás jövője is múlik rajta részben. Az pedig közös ügy!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2013. június 08. 14:29
Hát basszus. Igazi fából vaskarika. Nagyon szép, eufemisztikus megfogalmazását olvashattuk annak hogy a Varga pincészet a "könnyebb ellenállás" felé indult el a kilencvenes években, és lett az alsó polcok királya a szupermarketekben és az éjjel-nappalikban. Nincs is ezzel tkp. semmi baj, olyan mint ha egy kereskedelmi rádión kérnénk számon a szar közízlést. Ezek mindig klasszikus tyúk vagy tojás viták, és lássuk be, a tömegízlés és a tömegborok milyensége egymást erősítő folyamatok kölcsönhatásai, szerintem senki sem mutogathat ide vagy oda. Nyilván idealista vagyok, hiszen azt gondolom, hogy egy borászban mindig legyen annyi szakmai becsület és tartás hogy legyen amihez akkor sem adja a nevét és az arcát ha amúgy kasszasiker lenne. Én példaként a Hilltop pincészetet említeném, ők is voltak, vannak több százezres palackszámnál, mégis megmaradtak valamilyen értékrendnél, ami miatt nem ciki levenni a borukat a polcról. Sajnos a fogyasztó már csak ilyen, hiába az Aranymetszés sorozat, hiába a paradigmaváltás, a brandhoz társít egy minőséget. Én ezért nem értem Varga urat, miért nem vesz egy alibi pincét, és teljesen más néven tolhatná a minőségi szortimentjét, esküszöm több esélye lenne. Bevallom őszintén, egy láthatatlan kéz nekem is megállítja a kezem mindannyiszor amikor a racionális énem sugallatára a felmagasztaló tesztekről meggyőződni készülve egy Varga prémium bor felé nyúlnék a boltban. Olyan mint ha Lagzi Lajcsi (akiről egyébként tudjuk hogy Galambos Lajos néven zeneakadémiát végzett trombitás) a MÜPÁ-ba szervezne Chet Baker emlékkoncertet. Oké, értjük a szándékot, de nem lesz teltház.
varga_balint
2013. június 08. 14:29
"Én ezért nem értem Varga urat, miért nem vesz egy alibi pincét, és teljesen más néven tolhatná a minőségi szortimentjét, esküszöm több esélye lenne." Ez nem lenne őszinte húzás. A legjobb minőségben a saját pincészetünkben tudunk dolgozni, mindenképpen ott készülnének a borok, ahol eddig is. Egyébként nem panaszkodunk. Csak néhány éve indultunk a prémium kategóriában, de idén több mint 200.000 palack felső kategóriás bort fogunk értékesíteni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!