Lapunk már korábban is beszámolt az M1-es metróvonal felújítására vonatkozó tervekről, most a Zoom.hu cikke alapján új részletek kerültek napvilágra a kisföldalatti megújulásával kapcsolatban.
A Zoom.hu beszámol, hogy a BKK kiírta az európai kontinens második földalatti vasútjának felújításáról és bővítéséről szóló közbeszerzést. Ha ezekkel a tervekkel elkészülnek, már csak a kivitelezésről szóló közbeszerzés kiírása van hátra, és kezdődhet is az építkezés.
A tervek között három fejlesztési ütem szerepel, az I. ütemben a meglévő vonalat fejlesztenék és a Vigadó térig hosszabbítanák meg azt, a II. ütemben a földalatti már a Kassai térig, a III. ütemben pedig már a Marcheggi hídi csomópontig járna. Ezzel egy időben új járműveket is beszereznének, melyek a mostaniakkal ellentétben egyterűek, nagyobb kapacitásúak és hosszabbak lennének.
Az első munkarész a vonal következő pontjait érintené:
- Deák tér: Itt csatlakozik a vonal az M2-es és az M3-as metróhoz, ezért a forgalmas állomáson olyan lift épül majd, mely eléri a többi vonalhoz vezető összekötő folyosót is. Ezen kívül a Kiskörút felé egy másik kijárat is épülne.
- Oktogon: Déli irányban új kijárat létesülne, így javítva az Andrássy út megközelíthetőségét.
- Hősök tere: Az állomás itt is kapna egy második kijáratot a téren helyet kapó rendezvények kiszolgálása érdekében.
- A fontosabb állomások akadálymentesítésére is sor kerülne.
- A vonal új megállót is kapna a Széchenyi fürdő és a Mexikói út között, a Hungária körút alatti állomásnál az 1-es villamosra lehetne átszállni.
- A 2-es villamosra való átszállási lehetőség megteremtése érdekében az új végállomás a Vörösmarty térről a Vigadó térre kerül át.
- Ezen felül az új járművek miatt fejlesztik az áramellátási rendszert, míg a régi szerelvényeket nosztalgiajáratként is alkalmaznák.